Hoe één idee vanaf het strand een nieuwe tool voor de huid en beauty branche kon opleveren
Ik weet nog goed hoe ik daar op het strand zat, zo'n drie jaar geleden. Terwijl ik uitkeek over de zee en het zand tussen mijn tenen voelde, borrelde er iets in mij op. Er ontbrak iets in mijn huidinstituut, iets wat ik nog niet kon benoemen, maar wat ik wel voelde.
Al 25 jaar behandel ik in mijn huidinstituut voornamelijk vrouwen. Vrouwen met een huidprobleem, vrouwen met rimpels die hier niets aan willen doen en puur voor ontspanning komen en vrouwen waar ik geen rimpels zie en die ook geen rimpels willen krijgen. Stuk voor stuk vraagstukken om serieus te nemen en zoals ik als eerder eens schreef. Het is niet aan mij als huidexpert om ongevraagd hier iets van te “vinden”.
In mijn instituut komen sommige cliënten al 25 jaar. Ik ken ze, mijn teamleden kennen ze, weten wat ze graag willen, waar ze voor komen en we kunnen vaak zonder zaken te bespreken een passende behandeling en passend advies geven.
Maar soms gaat het ook minder passend. Dan neemt een van mijn teamleden een cliënt over of slaan we net op een of andere rede de plank een beetje mis. Niet echt tastbaar of uitlegbaar maar wel zodat een client niet het goede gevoel overhoudt en het net niet passend is. Dít (en nog een aantal zaken waar ik later nog over zal schrijven) waren de reden dat ik dus 3 jaar geleden vanaf het strand iets bedacht wat hier een oplossing voor zou zijn!
En nu, 3 jaar later, lanceer ik binnenkort Re-sence, het digitale cliënt dashboard waarbij jouw cliënt echt in beeld is gebracht en haar vragen en kleine nuances direct in een oogopslag zichtbaar zijn. Zo kan je echt passend inspelen op de behoeften van jouw cliënt, haar huid en haar wensen en de juiste behandeling geven. Wil je op de hoogte worden gehouden van alle ontwikkelingen en de lancering zodat ook jij Re-sence kan gaan gebruiken voor jouw cliënten? Laat dan je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte.